Ik ben Lindy Hendriks, geboren in een klein dorpje op het platteland tussen Arnhem en Nijmegen, opgegroeid in een ondernemersgezin. Ik ben makelaar, taxateur, vastgoedstylist en marketingspecialist. Iemand die gelooft dat marketing voor makelaars anders kan én moet. Geen generieke content of scripts die op ieder kantoor van toepassing kunnen zijn, maar strategie op maat. Met communicatie die klopt, raakt en verkoopt. Mensen kopen van mensen die ze kennen en vertrouwen. Ik zorg ervoor dat mensen jouw kantoor leren kennen en onthouden.
Als klein meisje werd ik al blij van huizenbrochures. Ik koos een fictief budget en zocht uit wat het leukste huis zou zijn.
In 2010 begon ik met de studie Commerciële economie in de richting Sales & Marketing. In 2013 liep ik stage bij een makelaarskantoor, werkte voor diverse gevestigde namen en in 2018 startte ik mijn eigen kantoor in Utrecht, met nul budget, geen netwerk maar wel met een flinke dosis creativiteit. Elke lead moest ik zelf binnenhalen. Dat lukte, zonder advertenties, maar met slimme marketing, sterke teksten en vertrouwen opbouwen stap voor stap.
Ik werkte bij een groot landelijk kantoor. Er werden tonnen uitgegeven aan een huisstijl, we discussieerde over de witheid van het papier. Uren werd er overlegd. En het resultaat? Een zeer generieke branding. Helaas geen synergie, maar een stroperig proces wat hartstikke duur was. Dat moest toch anders kunnen?
Door mijn chronische ziekte lukt het makelen zelf niet meer. Maar ik haal de meeste energie uit het zorgen dat er leads binnenkomen. Uit content maken die raakt. Uit slimme strategieën die echt werken. Vanuit mijn ervaring en met mijn achtergrond kan ik andere kantoren helpen om zichtbaar te zijn, zonder dat zij daar zelf het wiel voor hoeven uit te vinden. Dit is waar ik goed in ben, en waar ik blij van word.
(t)huismerk ontstond omdat ik merkte dat veel marketingbureaus onze branche simpelweg niet snappen. Te vaak trapte ik erin. Maar het is letterlijk de zakken vullen van het bureau zonder resultaat. Ze begrijpen onze markt niet echt. Herkenbaar? Ze beloven groei met advertenties die weken moeten leren en optimaliseren, terwijl het huis dan al drie keer verkocht is. De markt gaat pijlsnel. Ze leveren content die net-niet klopt of generiek voelt. Mooie beeldmerken in de foto. Leuke tekst. Maar groeit het aantal volgers en nog belangrijker? Krijg je er opdrachten uit? Onze branche vraagt om betrouwbaarheid, autoriteit en communicatie die mensen echt raakt. Klanten willen begrijpen met wie ze werken, ze zijn op zoek naar betrouwbare informatie en ze willen iemand die hen helpt bij de beste deal. Die expertise moeten ze voelen tot in hun tenen.
Ik weet waar het misgaat. Waar kopers afhaken, waar verkopers twijfelen en waar communicatie de deal maakt of breekt. Ik ben zelf makelaar en taxateur. Toen we ons kantoor in Spanje openden, gaf ik € 8.500,- uit aan een bureau dat prachtige beloftes deed en nul leads leverde. Ik moest zelf content aanleveren, bedenken en op het laatste moment corrigeren. Toen heb ik het opnieuw zelf opgepakt. Met informatieve blogs, goede teksten en sterke videocontent. Met een budget van € 1.500,- genereerden we acht serieuze leads. Het is eigenlijk zo simpel. Het kost tijd en je hebt een goede strategie nodig. Maar dan als het verhaal klopt. Je de juiste snaar raakt met persoonlijke content en kennis, dan komen de juiste leads van zelf. Dáár geloof ik in. In waarde geven, zodat mensen jou als expert herkennen. Dan hoef je ook niet meer op prijs te concurreren wel zo lekker 😉
Mijn kantoor scoort een 9,8 op Funda. 80% van onze verkoopgesprekken leidt tot een opdracht. En 90% van de aankoopgesprekken ook. Niet omdat ik harder roep, maar omdat de details kloppen. De uitstraling, de inhoud, het moment. Maar ook het delen van kennis en het uitstralen van autoriteit. Dat geeft vertrouwen en dat is precies wat mensen nodig hebben (bij de super spannende stappen in hun leven) om ‘ja’ te zeggen. Een sterk merk overtuigt zonder te pushen. Het trekt aan. En precies dat is wat ik ook voor anderen neerzet. Een merk dat opvalt, vertrouwen geeft en verkoopt.
Als je met (t)huismerk werkt, werk je met mij. Jij vertelt wie je bent en waar je naartoe wilt. Ik vertaal dat naar content die mensen raakt. Geen losse flodders, maar een verhaal dat klopt met wie jij bent. Jij levert de input, ik zorg voor output die voelt als jouw stem, maar dan net scherper. Ik regel waar nodig een sterk team om me heen, zodat jij volledig ontzorgd wordt en kunt bouwen aan een merk dat stevig staat. En ja, klanten kiezen sneller voor iemand die consistent communiceert en die ze herkennen. Die gunfactor komt niet uit de lucht vallen, daar moet je aan bouwen.
Ik doe dit werk omdat ik er blij van word. Van denken, creëren en adviseren. Omdat ik, ook met een lijf dat niet altijd meewerkt, vanuit Utrecht, Spanje of waar dan ook kan bijdragen aan sterke merken, nu ik mijn eigen merk niet meer verder kan uitbouwen. Merken die aanvoelen als thuis. Mijn missie is om ondernemers te helpen groeien vanuit vertrouwen, met stijl én strategie.
Marketing is geen sluitpost. Het is de basis van je merk. Van hoe je gevonden wordt, hoe je herinnerd wordt en hoe mensen ‘ja’ zeggen. Ik geloof dat je nooit iemand veel geld moet betalen om uiteindelijk alsnog zelf je content te moeten verzinnen. De strategie, dat is juist wat het verschil maakt. Net als authenciteit. Het hoeft niet per se super gelikt. Als het gevoel en de informatie maar klopt. Jij verdient een merk dat klopt. Waar je achter staat. Waar klanten vanzelf op afkomen. Een merk dat voelt als jij als jullie.
En daar help ik je bij. Met inhoud, met stijl en met liefde voor het vak.